Tess, de virtuele begeleider

Tess is een vorm van kunstmatige intelligentie die zich onderscheidt van gewone chatbots doordat ze daadwerkelijk empathie kan tonen. Ze is daarmee in staat om op een heel persoonlijke manier psychotherapie toe te dienen, psycho-educatie te verzorgen en mensen bij hun behandeling te begeleiden. Tess is 24 uur per dag, 7 dagen per week voor iedere cliënt beschikbaar via kanalen als SMS, Facebook Messenger, webbrowsers en chat-apps, dus ook op plaatsen en tijdstippen waarop de professional van vlees en bloed er niet kan zijn. Tess is nooit moe, nooit afgeleid en altijd bereid om met je te praten. Ze is nooit verder dan een SMS’je of appje van je verwijderd. Tess is er voor je. Altijd. 

Waar komt Tess vandaan? 

Tess is ontwikkeld door X2AI. Oprichter en CEO Michiel Rauws vertelt er alles over in dit filmpje, opgenomen nadat ze zojuist de MEDy Award hebben. 

Tess en de GGZ-professional 

Online modules vormen tegenwoordig een belangrijk onderdeel van veel behandelingen. Uit onderzoek blijkt dat de effectiviteit van online behandelingen enorm toeneemt als de cliënt gestimuleerd wordt om er zelf mee aan het werk te gaan. Als drukke professional ben je niet altijd in staat die coaching voor al je cliënten te leveren, hoe graag je dat ook zou willen. Tess kan dat voor je doen. Tess kent de behandelmodules van NewHealth Collective en kan als ‘huiswerkbegeleider’ van jouw cliënten hen stimuleren en helpen bij de oefeningen en als steun fungeren als het even moeilijk gaat. Tess zorgt ervoor dat jouw behandelingen een maximaal resultaat opleveren.

Wat kan Tess verder allemaal? 

  • Cognitieve gedragstherapie
  • Psychologische coaching
  • Mentale steun leveren tijdens een behandeling
  • Afnemen van vragenlijsten
  • Begeleiden van online trainingen
  • Stimuleren van therapietrouw
  • Helpen omgaan met de mentale gevolgen van medicatiegebruik
  • Helpen burn-out te voorkomen bij zorgverleners en mantelzorgers  

Voorbeeld uit de praktijk

Tess (of eigenlijk: haar Arabische neef Karim) is onder andere ingezet om Syrische vluchtelingen in Libanon te helpen. De technische man van X2AI, Eugene Bann, vertelt erover:  



Meer weten?

Geïnteresseerd in Tess of wil je weten wat wij nog meer doen? Neem contact op met Maarten de Venster
070-3142495

Neem contact op

Cliënt pilot Tess

"Om mijn gedachten te structureren, als ik weer even paniekerig wordt.

Lees ook

Huisartsen en POH-GGZ

Lees meer over wat NHC kan betekenen in jouw praktijk. 

Meer info

GGZ instellingen

Lees meer over wat NHC kan betekenen in jouw organisatie. 

Meer info

Module Catalogus

Kant-en-klare modules, meteen inzetbaar. 

Meer info