Thema Slapen

Zowel voor jongeren als volwassenen heeft NewHealth Collective een module beschikbaar die zich richt op beter slapen. De modules geven inzicht door slaapgedrag te registreren en bovendien tips en oefeningen om de slaap daadwerkelijk te verbeteren. Wanneer een slechte slaap voornamelijk te maken heeft met spanning kan Mindfulness helpen om beter te leren ontspannen.

  • Modules voor jeugd en volwassenen
  • Evidence-based technieken
  • Mindfulness

Gezond Slapen (jeugd)

Deze module kan gebruikt worden voor kinderen vanaf 12 jaar om meer inzicht te krijgen in bijvoorbeeld het slaap-waakritme of aspecten van een gezond slaappatroon. Er zijn tips en oefeningen om tot een beter slaappatroon te komen.

De module maakt gebruik van evidence-based technieken en duurt circa 12 weken.

Gezond Slapen

In deze module wordt allereerst uitgebreid het slaappatroon in kaart gebracht. Daarna zorgen educatie en tips ervoor dat de slaapkwaliteit erop vooruit gaat. 

De module maakt gebruik van evidence-based technieken en wordt blended ingezet. De module neemt circa 12 weken in beslag.

Mindfulness

Indien slaapproblematiek mede voortkomt uit het onvermogen te ontspannen en veel te piekeren kan mindfulness een goede stap zijn om te streven naar een meer ontspannen slaap. Deze module is gebaseerd op een mindfulness-based cognitieve therapie.

De module wordt blended ingezet en neemt dan circa 9 weken in beslag.

meer modulethema's  

Piekeren

6 modules

meer info

Verslaving

13 modules

meer info

Stemming

15 modules

meer info